شبکه بولتزمن ایرانی

مشاوره و ارائه پروژه‌های شبکه بولتزمن

شبکه بولتزمن ایرانی

مشاوره و ارائه پروژه‌های شبکه بولتزمن

شبکه بولتزمن ایرانی

روش شبکه بولتزمن یک روش دینامیک سیالات محاسباتی است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران داخلی را به خود جلب نموده است. تا حدی که در این مدت پایان نامه و مقالات متعدی بر مبنای این روش محاسباتی منتشر شده و در حال انجام می‌باشد. ولی با توجه به ارتباط محدود میان دانشجویان مهندسی مکانیک سیالات و تبدیل انرژی، اخیراً کیفیت مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی در زمینه‌ی روش شبکه بولتزمن به شدت پایین آمده و به نوعی حالت سکون رسیده است. زیرا هر یک از دانشجویان برای انجام پروژه خود از صفر شروع کرده و با توجه به زمان محدودی که دارد، نمی تواند کار مطلوب و درخور توجهی را به سرانجام برساند. گردانندگان این وبلاگ امیدوارند که با ارائه تجربیات و کدهای شخصی خود به دیگر دانشجویان از اتلاف وقت آن‌ها جلوگیری کرده و تأثیری هر چند ناچیز در جهت رشد کیفیت پایان نامه ها و مقالات روش شبکه بولتزمن داشته باشند.

بایگانی
واضح است که قبل از شروع هر پروژه شبکه بولتزمن، لازم است است که بر برنامه نویسی تسلط کافی داشته باشیم. ولی برای شروع آن 2 سوال اساسی به صورت زیر مطرح می‌شود:

1- کدام زبان برنامه‌نویسی؟

2- کدام مرجع یادگیری زبان برنامه‌نویسی؟

در مورد زبان برنامه‌نویسی مهمترین عامل انتخاب، نظر استاد یا سازمان سفارش دهنده پروژه می‌باشد. درواقع مبانی اصلی تمام زبان‌های برنامه نویسی یکسان بوده و تفاوت در جزئیات می‌باشد. پیشنهاد می‌شود که اگر در انتخاب زبان برنامه‌نویسی آزاد هستید، همان برنامه‌ای را انتخاب کنید که بر آن مسلط بوده‌اید. خود بنده به دلیل پافشاری‌هایی که استاد درس CFD در مورد استفاده از برنامه فرترن داشت، به خوبی در برنامه نویس فرترن مسلط شده بودم. در نتیجه برای انجام پایان‌نامه شبکه بولتزمن خود، از این زبان استفاده نمودم. 

برای انتخاب مرجع یادگیری همیشه بهتر است که از مراجع منتشر شده توسط خود سازنده زبان برنامه نویسی استفاده نمود. در صورت وجود چندین نمونه آموزش، همیشه از کوچکترین آن‌ها شروع کنید و تنها برای استفاده‌های موردی و موضوعی از منابع بزرگ استفاده نمایید.

نظرات  (۱)

من واسه پایان نامه در مورد شبکه بولتزمن   میشه از نرم افزار مطلب استفاده کرد

 

 

پاسخ:
بله حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی